چاپخونه اینجاست, همه ی اطلاعات قابل چاپ

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مطلب مرتبط: خرید سررسید اختصاصی از کجا؟

مطلب مرتبط: اجزا تاثیرگذار در کیفیت تقویم رومیزی

هواخواهان تقویم ها آنها را در دسته بندی های متفاوتی دوست دارند. عده ای به تقویم فقط از دید تبلیغاتی می نگرند در صورتی که دیگر افراد آنها را از نظر کارایی نیز مد نظر قرار می دهند. کارایی هایی که یک تقویم یا سررسید می تواند داشته باشد استفاده از آنها برای جزوه برداری ، نوشتن قرار های ملاقات و دفتر حساب است. این قبیل استفاده ها به جز استفاده هایی است که کارمندان و افراد شاغل در هر حوزه ای از آن استفاده می کنند. حال در اینجه ما به مجموعه تقویم های لاکچری و لوکس اشاره می کنیم که مخاطبین خاص خود را دارند. پیش از شروع سال جدید برای آن دسته از دوستانی که به دنبال تقویم لاکچری و سررسید خاص من باب هدیه می گردند بهتر است این مقاله را مطالعه نمایند تا بدانند یک تقویم لوکس چه ویژگی هایی باید داشته باشد. ما در زیر به 5 ویژگی که یک تقویم لوکس دارد اشاره می کنیم.

تقویم لاکچری یا همان سررسید باید دارای خصوصیات متفاوتی باشد تا بتوان صفت لاکچری بودن را به آن نسبت داد. گاهی اوقات ما برای هدیه دادن به همکارمان یا به مدیران شرکت ها نیازمان فراتر از یک تقویم ساده است. ما به دنبال سر رسید ی می گردیم که  خاص و فانتزی باشد. شان هدیه گیرنده حفظ شود و متفاوت با سررسیدهایی که در بازار فراوانند باشد. برای انتخاب یک سررسید لاکچری نکاتی را باید مدنظر قرار دهیم تا انتخاب درست و به جایی داشته باشیم. در این مقاله همراه ما باشید.

  • سررسید کلاسوری یک تقویم لاکچری

 کلاسوری بودن آن موجب می شود تا مانند هر دفتر کلاسوریه دیگر برگه های آن قابل تعویض باشد. از آنجایی که یک سررسید مدیریتی و لاکچری باید از نظر کیفیت در درجه ی اعلا باشد. در نتیجه می توانید مطمعن باشید که این سررسید یک سال و حتی بیشتر نوشته های شما و نشانک هایتان را با خود حمل خواهد کرد. یکی از مزایای دیگر سررسید کلاسوری این است که دارای نقطه ی اتصال نیست پس جلد آن دارای استقامت بیشتری خواهد بود. و نگرانی اینکه برگه ها از جای دوخت به جلد جدا شوند دیگر وجود ندارد.

  • سررسید فنری

این نوع رویدادنامه بسیار شبیه به سررسید کلاسوری است با این تفاوت که برگه های آن قابل تعویض نیست. اگر سررسید فنری بدون کیفیت بخرید قطعا فنرهای آن مشخص خواهد بود اما یک سررسید فنری لاکچری دارای جلدی است که فنرها را در خود پنهان نگه می دارد و همچنین دارای فنرهای کمی است. زمانی که سالنامه باز می شود این فلزها کمی از جلد سررسید بیرون می زند.

  • برگه های باکیفیت در تقویم لاکچری

مطلب مرتبط: بهترین زمان خرید تقویم رومیزی

اگر بخواهیم واقع بینانه به قضیه نگاه کنیم ضرب المثل هرچقدر پول بدهی همانقدر آش می خوری کاملا صحیح هست. هرچه سررسیدها بی کیفیت تر باشند قاعدتا باید از قیمت آنها نیز کاسته شود. مگر اینکه بعضی از فروشندگان جنس بد و بی کیفیت را به عنوان کالای با کیفیت به فروش برسانند. البته جنس مرغوب را کاملا می توان از ظاهر آن تشخیص داد. برای سررسید دو نوع کاغذ وجود دارد سفید و کرم. کاغذ کرم دارای کیفیت برتر و قیمت بالاتری ست. بین برندهای کاغذ هم کاغذ اندونزی از کیفیت بهتری برخوردار است.

سررسیدی که دارای جای ماشین حساب، جای خودکار و خودنویس، جای مدارک و خیلی فانتزی های دیگر است قطعا جذاب تر و لاکچری تر به نظر خواهد رسید.

  • یک جلد سررسید لاکچری انتخاب کنید

یکی از نکات قابل توجه جلد سررسید است. اولین چیزی که در ظاهر توجه هرکسی را به خود جلب می کند جلد است پس این بخش نیز باید لوکس باشد. اما یک جلد لاکچری چطور باید باشد. جلد سه تکه که دارای سه جلد به جای دوتاست یک ویژگی خاص محسوب می شود.

تقویم عکس دار

تقویم یا سررسید می تواند شامل تصاویر گرافیکی زیبا و یا تصاویر محصولاتی که قصد تبلیغ آن را دارید باشد. اگر می خواهید یک سررسید لاکچری هدیه دهید، سفارش تصویر به روی سررسید را فراموش نکنید. 

سررسید فانتزی

ممکن است آقایان از این لفظ لذت نبرند اما می توانیم با اطمینان به شما بگوییم هر فردی جدا از جنسیت او، از سررسید فانتزی خوشش می آید. اما به چه سررسیدی فانتزی می گویند؟ بعضی از سررسیدها در رنگهای خاص چاپ می شوند به طوری که سبز فسفری یا نارنجی پررنگ آن را در هیچ صحافی دیگری پیدا نخواهید کرد. یا سررسیدهایی که دارای دو ابتدا هستند. به این معنی که انتهای جلد دیگر انتهای سالنامه نیست بلکه با اضافه کردن جلدی دیگر به نظر می رسد دفتری تازه آماده ی نوشتن در دست داریم.

سررسید مدیران

سررسید مدیران یا همان سررسید مدیریتی دارای تفاوت هایی با سررسید عمومی است. آنها معمولا دارای کیفیت برتر نسبت به سایر هم نوعان خود هستند. برای بسته شدن سررسید تنها به جلد قناعت نمی شود بلکه آنها دارای قفل، آهن ربا (مگنت)، دکمه و یا کش برای بسته شدن هستند که جلوه ی بی نظیری به سررسید می بخشد. در این محصولات از متریال بیشتری برای مثال، در بخش جلد استفاده می شود. گاه از ترکیب چند پارچه  تا طرحی فانتزی و خاص برای ما ساخته شود مانند جلد ترمو با راه راه های چرم موجود در فروشگاه گاموت پرینت و انواع دیگر سررسید که شما می توانید برای خرید سررسید و مشاهده انواع سررسید به گالری گاموت پرینت مراجعه نمایید.

  • بهار بیگی
  • ۰
  • ۰

هیچ وقت نباید از قافله عقب ماند. زمان به سرعت در حال سپری شدن است و رقبا در حال تکاپو تا بازار تجارت را به کل و یا بخش اعظم آن را از آن خود کنند. در طول تاریخ همیشه عده ای زیر دست پای افراد بزرگتر از خود محو شده اند. به طور مثال شرایط جامعه به گونه ای شده است که سوپرمارکت های محلی بسیاری از مشتریانشان را از دست داده اند زیرا آنان ترجیح می دهند از فروشگاه های زنجیره ای که همه نوع محصول موردنیازشان را تامین می کند و گهگاه نیز تخفیفی برای رفاه حال مشتریان در نظر می گیرد خریدهای هفتگی خود را انجام دهند.

نقشه ی رقبا برای پیشی گرفتن چیست؟

شرکت ها ی تجاری یا تولیدی رقیب، عمدتا در فکر ارتقا عملکردشان و فروش بیشتر هستن. آنها از هر طریقی سعی بر شناساندن خود و مهم جلوه دادن مزایا و برتری شان بر شما هستند. آنها از هر راهی که فکرش را بکنید در تلاشند که گاهی از شنیدنشان تعجب خواهید کرد. این راه ها از تغییر دکوراسیون داخلی شرکت گرفته، تا انتخاب رنگ سازمانی و لباس یک دست کارکنان و هدایای تبلیغاتی و برندینگ گسترده است. البته ناگفته نماند در دنیای امروزی عملکرد مناسب و بازدهی بالای سایت شما امری گریز ناپذیر است.

انتخاب رنگ سازمانی برای موسسه تان بسیار اهمیت دارد.

مطلب مرتبط: چه رنگی را برای سازمانم انتخاب کنم؟

آیا رنگ سازمانی خود را انتخاب کرده اید؟ اگر این کار را انجام نداده اید آن را در اولویت خود قرار دهید. شاید اهمیت آن چندان به چشمتان نیاید اما تاثیر روانی که یک رنگ یکپارچه که نمایانگر و معرف شرکت و موسسه شما باشد مهم و جداناپذیر از پروسه ی داشتن یک کسب و کار موفق است. برای این انتخاب بسیاری از نکات را اعم از نوع خدماتی که ارائه می دهید، نوع محصولات و زیر مجموعه ی کاریتان را مد نظر قرار دهید. با توجه به این نکات می توانید رنگ سازمانی را انتخاب کنید و از آن در سایتتان، لباس کارمندان، دکوراسیون شرکت، یک هدیه تبلیغاتی موثر مانند سررسید و پلن های تخفیفی که در نظر می گیرید پیاده سازی نمایید.

توجه به سایت و ارائه خدمات آنلاین

اگر از آن دسته افرادی هستید که با تغییر مخالفت می کنید پس بدون رودربایستی شکست خواهید خورد. همانطور که آب اگر راکد بماند می گندد و بوی نامطبوع می گیرد. این مبحث در مورد شغل و کسب و کار نیز صدق می کند. با راکد ماندن و مقاومت در برابر تغییر راه پیشرفت را بر خود خواهید بست. زمانه در حال تغییر است و ما باید به این ریسمان چنگ زنیم و از قافله عقب نمانیم. یکی از جلوه های تغییر کسب و کار صد در صد آنلاین و غیر حضوری شدن آن است. افراد برای سر و سامان دادن به زندگیشان در این اوضاع در هم پیچیده ی حال مجبورند تا مولتی تسک (Multi Task) باشند. برای مثال در همان لحظه که ماشین را به کارواش داده اند با مطب دکتر تماس می گیرند، خدماتی را برای شستشوی پرده به منزلشان می فرستند و لباس مورد علاقه شان را برای میهمانی فردا شب به صورت آنلاین سفارش می دهند. پس به صورت مداوم به سایتتان رسیدگی کنید و خدمات و کالاهایتان را آپدیت نگه دارید.

مطلب مرتبط: اجزا تاثیرگذار در کیفیت تقویم رومیزی

سررسید را در قالب هدیه تبلیغاتی کادو دهید

در اینجاست که بحث شیرین هدیه تبلیغاتی آغاز می شود. هدیه ،کادو با آوای خوش و دلنشینش همه ی قشر جامعه را خوشحال کرده و خنده را به روی لبانشان می نشاند. چه کسی است که دریافت هدیه را دوست نداشته باشد؟ حتی کسانی که هدیه می دهند نیز از خوشحالی که در طرف مقابل ایجاد می کنند خوشحال می شوند. حال چه می شود اگر ما از این احساسات خوب و نیک بهره ای سیاست مدارانه نیز بگیریم. به این معنا که در کنار توجه به قشر جامعه ای که به آنها هدیه می دهیم تبلیغاتی را چه به صورت محصوص و چه به صورت نامحسوس انجام دهیم. 

با دقت جامعه ی هدف را انتخاب نمایید

اینکه به هرکسی هدیه دهیم درست است که کاری نیکوست اما سودمند نیست. پس با یک ارزیابی عمیق جامعه ی هدف را انتخاب نمایید تا هم در هزینه هایتان صرفه جویی شود و هم هدفمند و با سیاست عمل نمایید. برای مثال شرکتی در کار بسته بندی و فروش زعفران در جعبه های شیک و لاکچری ست. اینکه به کارمندان دیگر شرکت ها مقداری زعفران دهد نه مقرون به صرفه است و نه فایده ای دارد. جامعه ی هدف برای فروش زعفران بسته بندی شده ی شما خانم ها هستند پس با یک انتخاب مناسب می توانید برای همیشه برندتان را در ذهن خانم ها ماندگار نمایید. چند راه پیش رو دارید: گزینه ی اول اینکه با سفارش یک سررسید اختصاصی و هدیه دادن آن به کارمندان خانم شرکت خودتان و دیگر موسسات کار خود را تکمیل نمایید.

اما یک سررسید اختصاصی چطور شما را معرفی می کند؟

سررسید هدیه ای کاربردی ست که به علت فضای مناسب نوشتن و تقویم سال جدید که درونش نهفته شده است از شخص و خانواده جدا نمی شود. در برگه های اببتدایی و انتهایی سررسید ورق هایی از جنس گلاسه یا تحریر موجود است که به روی آن می توانید به زیباترین شکل ممکن شرکتتان را معرفی کرده و محصولات و خدماتتان را با تصاویر گرافیکی زیبا نشان دهید. گزینه ی دیگر برای شما سفارش ست تبلیغاتی ست. شرکت گاموت برای شما ست تبلیغاتی می سازد!

برای شرکت بسته بندی زعفران این ست می تواند شامل یک سررسید قرمز، یک خودکار قرمز رنگ با کیفیت و یک جعبه ی کوچک که درون ان مقداری زعفران است باشد. تمام انچه رخ می دهد به پیشنهادات کارشناسان گاموت و سلیقه ی شما بستگی دارد.

 

  • بهار بیگی
  • ۰
  • ۰

رنگ سازمانی چیست؟

از گذشته تا به حال برای شروع یک کسب و کار جدید یا تاسیس یک شرکت یا موسسه، علاوه بر ضرورت های لازم و قانونی، برای انجام این مهم، ملزم به انجام پیش نیاز هایی هستیم تا موفقیت خودمان را به خوبی رقم بزنیم. از نمونه ی این پیش نیاز ها انتخاب رنگ سازمانی مناسب حال و هوای زمینه ی کاری ست تا با هوش هیجانی افراد بازی نماید. رنگ سازمانی مناسب موجب  ست اوراق اداری با لوگو مربوطه می شود. قطعا بعد از انتخاب و تهیه ست اوراق اداری و یا طراحی لوگو، شما باید رنگی مناسب و سازمانی برای آن ها انتخاب کنید.

در این مقاله پی می بریم که آیا رنگ های شرکت ما سیگنال های درستی ارسال می کنند؟ آیا کسب و کار شما در وضعیت آژیر قرمز قرار دارد یا مورد جدی برای تغییر و بررسی دارید؟  در حالی که ترکیب رنگ سازمانی شرکت شما روی کاغذ عالی به نظر می رسد ، آیا آنها به همان اندازه روی سایت های آنلاین جذاب به نظر می رسند؟

رنگ سازمانی به انگلیسی

رنگ سازمانی در سراسر جهان بحثی داغ و جذاب است. اصطلاح رنگ سازمانی به انگلیسی Corporate color است که شامل مباحث مفصلی می شود. درک قدرت روانی رنگ می تواند برای تجارت بسیار مفید باشد. اگر در کار کشتی های جنگی هستید ، شاید رنگ سازمانی چنان فریبنده به نظر نیاید ، با این وجود یک ابزار استراتژیک قوی است. در حالی که هیچ قانون سخت یا سریعی برای انتخاب وجود ندارد. برخی ملاحظات اساسی می تواند به شما کمک کند تا از پیچیدگی های رنگ ها و نحوه اعمال آنها و تأثیر آنها بر تصویر ظاهری شرکت خود و در نتیجه بازدهی بالاتر استفاده کنید.

مطالعه ی رنگ ها

در مرحله ی اول باید مطلع شویم که هر رنگ در جایگاه خود چه حسی را به بیننده و مشتریان ما القا می کند. هر رنگ دارای ویژگی های مخصوص به خود است و ما حتما باید روانشناسی رنگ ها را مورد بررسی و مطالعه قرار دهیم تا انتخاب درستی رقم زنیم. در گام نخست، لازم است رنگی را انتخاب کنیم که نشانگر خدمات و فعالیت های شرکت و موسسه ی ما باشد زیرا همانطور که گفته شد هر رنگ می تواند بیانگر حوزه ی فعالیت کسب و کار ما باشد.

مزایای دانستن روانشناسی رنگ ها

هنگامی که شما با دلیل و علم به روانشناسی، یک رنگ سازمانی را انتخاب می کنید، در اصل به مقوله ی تاثیر گذاری بر ذهن، حالات روحی و علایق مخاطبتان رسیدگی می کنید. البته شایان ذکر است که رنگ ها در هر کشور و ملیتی می توانند، معانی و مفاهیم مختلفی را القا کنند و این امر بستگی به نوع فرهنگ، جنسیت و سن افراد یک ملیت دارد. با این حال رنگ ها در هر قومیتی می توانند تا حدی در روند تصمیمات، نوع برخورد و واکنش افراد نسبت به موضوعات مختلف، تاثیر گذار باشد.

انتخاب رنگ مناسب برای مخاطب

شاید باورش کمی سخت باشد اما در زمینه ی برندینگ شما تنها با انتخاب یک رنگ تعیین می کنید که مشتریان به سمت شما جذب شوند یا در یک نگاه از انتخاب شما صرف نظر کنند. در علم روانشناسی هر رنگ در ضمیر نا خوداگاه فرد پیغامی را القا می کند که علاقه یا بی تفاوتی اشخاص مختلف به کسب و کار شما را در پی دارد.

تا به حال به این موضوع دقت کرده اید که در سایت و یا مکانی که مربوط به فروش اسباب بازی و وسایل مرتبط با کودکان است، از رنگ های تیره استفاده نمی کنند؟ حتی با کمی دقت متوجه می شویم که در مکان ها و وبسایت هایی که برای خانم ها طراحی شده است به ندرت از رنگ های قهوه ای و خاکستری استفاده می کنند.

روانشناسی رنگ و چگونگی انتخاب رنگ سازمانی

در این مرحله به مفاهیم و احساسات و شخصیت مختص به هر رنگ رسیدگی می کنیم و تعدادی از این رنگ ها را برای شما شرح داده و تک به تک مورد بررسی قرار می دهیم.

رنگ قرمز سازمانی

اگر قصدتان تاکید بر موضوعی است، رنگ قرمز می تواند انتخاب مناسبی برای رنگ سازمانی شما باشد. از دیگر معانی آن می توان به عشق، ماجراجویی، هیجان، اشتیاق و غذا اشاره کرد. در نهایت اگر به دنبال جلب توجه مشتریان هستید، این رنگ را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای مطالعه روانشناسی سایر رنگ ها و ادامه مطلب توصیه می کنیم به روی لینک زیر کلیک نمایید.

رنگ سازمانی چیست؟

نویسنده: بهار بیگی

  • بهار بیگی