رنگ سازمانی چیست؟
از گذشته تا به حال برای شروع یک کسب و کار جدید یا تاسیس یک شرکت یا موسسه، علاوه بر ضرورت های لازم و قانونی، برای انجام این مهم، ملزم به انجام پیش نیاز هایی هستیم تا موفقیت خودمان را به خوبی رقم بزنیم. از نمونه ی این پیش نیاز ها انتخاب رنگ سازمانی مناسب حال و هوای زمینه ی کاری ست تا با هوش هیجانی افراد بازی نماید. رنگ سازمانی مناسب موجب ست اوراق اداری با لوگو مربوطه می شود. قطعا بعد از انتخاب و تهیه ست اوراق اداری و یا طراحی لوگو، شما باید رنگی مناسب و سازمانی برای آن ها انتخاب کنید.
در این مقاله پی می بریم که آیا رنگ های شرکت ما سیگنال های درستی ارسال می کنند؟ آیا کسب و کار شما در وضعیت آژیر قرمز قرار دارد یا مورد جدی برای تغییر و بررسی دارید؟ در حالی که ترکیب رنگ سازمانی شرکت شما روی کاغذ عالی به نظر می رسد ، آیا آنها به همان اندازه روی سایت های آنلاین جذاب به نظر می رسند؟
رنگ سازمانی به انگلیسی
رنگ سازمانی در سراسر جهان بحثی داغ و جذاب است. اصطلاح رنگ سازمانی به انگلیسی Corporate color است که شامل مباحث مفصلی می شود. درک قدرت روانی رنگ می تواند برای تجارت بسیار مفید باشد. اگر در کار کشتی های جنگی هستید ، شاید رنگ سازمانی چنان فریبنده به نظر نیاید ، با این وجود یک ابزار استراتژیک قوی است. در حالی که هیچ قانون سخت یا سریعی برای انتخاب وجود ندارد. برخی ملاحظات اساسی می تواند به شما کمک کند تا از پیچیدگی های رنگ ها و نحوه اعمال آنها و تأثیر آنها بر تصویر ظاهری شرکت خود و در نتیجه بازدهی بالاتر استفاده کنید.
مطالعه ی رنگ ها
در مرحله ی اول باید مطلع شویم که هر رنگ در جایگاه خود چه حسی را به بیننده و مشتریان ما القا می کند. هر رنگ دارای ویژگی های مخصوص به خود است و ما حتما باید روانشناسی رنگ ها را مورد بررسی و مطالعه قرار دهیم تا انتخاب درستی رقم زنیم. در گام نخست، لازم است رنگی را انتخاب کنیم که نشانگر خدمات و فعالیت های شرکت و موسسه ی ما باشد زیرا همانطور که گفته شد هر رنگ می تواند بیانگر حوزه ی فعالیت کسب و کار ما باشد.
مزایای دانستن روانشناسی رنگ ها
هنگامی که شما با دلیل و علم به روانشناسی، یک رنگ سازمانی را انتخاب می کنید، در اصل به مقوله ی تاثیر گذاری بر ذهن، حالات روحی و علایق مخاطبتان رسیدگی می کنید. البته شایان ذکر است که رنگ ها در هر کشور و ملیتی می توانند، معانی و مفاهیم مختلفی را القا کنند و این امر بستگی به نوع فرهنگ، جنسیت و سن افراد یک ملیت دارد. با این حال رنگ ها در هر قومیتی می توانند تا حدی در روند تصمیمات، نوع برخورد و واکنش افراد نسبت به موضوعات مختلف، تاثیر گذار باشد.
انتخاب رنگ مناسب برای مخاطب
شاید باورش کمی سخت باشد اما در زمینه ی برندینگ شما تنها با انتخاب یک رنگ تعیین می کنید که مشتریان به سمت شما جذب شوند یا در یک نگاه از انتخاب شما صرف نظر کنند. در علم روانشناسی هر رنگ در ضمیر نا خوداگاه فرد پیغامی را القا می کند که علاقه یا بی تفاوتی اشخاص مختلف به کسب و کار شما را در پی دارد.
تا به حال به این موضوع دقت کرده اید که در سایت و یا مکانی که مربوط به فروش اسباب بازی و وسایل مرتبط با کودکان است، از رنگ های تیره استفاده نمی کنند؟ حتی با کمی دقت متوجه می شویم که در مکان ها و وبسایت هایی که برای خانم ها طراحی شده است به ندرت از رنگ های قهوه ای و خاکستری استفاده می کنند.
روانشناسی رنگ و چگونگی انتخاب رنگ سازمانی
در این مرحله به مفاهیم و احساسات و شخصیت مختص به هر رنگ رسیدگی می کنیم و تعدادی از این رنگ ها را برای شما شرح داده و تک به تک مورد بررسی قرار می دهیم.
رنگ قرمز سازمانی
اگر قصدتان تاکید بر موضوعی است، رنگ قرمز می تواند انتخاب مناسبی برای رنگ سازمانی شما باشد. از دیگر معانی آن می توان به عشق، ماجراجویی، هیجان، اشتیاق و غذا اشاره کرد. در نهایت اگر به دنبال جلب توجه مشتریان هستید، این رنگ را به شما پیشنهاد می کنیم.
برای مطالعه روانشناسی سایر رنگ ها و ادامه مطلب توصیه می کنیم به روی لینک زیر کلیک نمایید.
نویسنده: بهار بیگی
- ۰۰/۰۸/۱۹
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
هم میهن ارجمند! درود فراوان!
با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن
"وب بر شاخسار سخن "
هر ماه دو یادداشت ملی – میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.
خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.
آدرس ها:
http://payam-ghanoun.ir/
http://payam-chanoun.blogfa.com/
[گل]
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥